Stock Exchange     Insurance     Banking

Stock Exchange Insurance Banking

بیمه-معرفی شیوه های جدید سرمایه گذاری-آخرین اخبار بانکداری-بورسهای بین المللی وداخلی-کسب وکار در دنیای مجازی-آموزش-اخبار-حوادث-بیمه-تجزیه وتحلیل صورتهای مالی-نرم افزار-مطالب آموزشی-اپل-اندروید-آنتی ویروس-آموزش زبان-قالب سایت-نرم افزار -قیمت انواع خودرو-سیب
Stock Exchange     Insurance     Banking

Stock Exchange Insurance Banking

بیمه-معرفی شیوه های جدید سرمایه گذاری-آخرین اخبار بانکداری-بورسهای بین المللی وداخلی-کسب وکار در دنیای مجازی-آموزش-اخبار-حوادث-بیمه-تجزیه وتحلیل صورتهای مالی-نرم افزار-مطالب آموزشی-اپل-اندروید-آنتی ویروس-آموزش زبان-قالب سایت-نرم افزار -قیمت انواع خودرو-سیب

شیوانا کیست؟

"شیوانا" مردی عالم در روزگاران گذشته بود . این فرد آگاهی زیادی در مورد جهان آفرینش و خدا داشته ست . بطوری که پادشاهان زمان او به وی احترام زیادی می گذاشتند. بر طبق آنچه که از داستان هایش برداشت می شود مدرسه ای داشته که مردم را یا بهتر بگویم جوانان را به بزرگواری احترام به طبیعت و به خدا فرا می خوانده است . 


TotalRedApple.jpg

 

اگر چه داستانهایش با مسائل روزمره ی زندگی مردم در ارتباط است و ساده جلوه می کند اما نکات آموزنده ای دارد که اگر روی آنها تفکر کنیم می توانیم دید تازه تری داشته باشیم "

 

در تاریخ مشرق زمین شیوانا را استاد عشق و معرفت و دانایی می دانند، اما در عین حال کشاورز ماهری هم بود و باغ سیب بزرگی را اداره می کرد.

 

درآمد حاصل از این باغ صرف مخارج مدرسه و هزینه زندگی شاگردان و مردم فقیر و درمانده می شد. درختان سیب باغ شیوانا هر سال نسبت به سال قبل بارور تر و شاداب تر میشدند و مردم برای خرید سراغ او می آمدند. یک سال تعداد سیب های برداشت شده بسیار زیادتر از قبل بود و همه شاگردان نگران خراب شدن میوه هابودند. در دهکده ای دور کاهن یک معبد بود که به دلیل محبوبیت بیش از حدشیوانا، دائم پشت سر او بد می گفت و مردم را از خرید سیب های او بر حذرمی داشت. چندین بار شاگردان از شیوانا خواستند تا کاهن معبد را گوشمالی دهند و او را جلوی معبد رسوا کنند، اما شیوانا دائما" آنها را بهصبر و تحمل دعوت می کرد و از شاگردان می خواست تا صبور باشند و ازدشمنی کاهن به نفع خود استفاده کنند. وقتی به شیوانا گفتند که تعدادسیب های برداشت شده امسال بیشتر از  قبل است و بیم خراب شدن میوه ها میرود٬ شیوانا به چند نفر از شاگردانش گفت که بخشی از سیب ها را باخود ببرند و به مردم ده به قیمت بالا بفروشند، در عین حال به شاگردانخود گفت که هر جا رسیدند درسهای رایگان شیوانا را برای مردم ده بازگوکنند و در مورد مسیر تفکر و روش معرفتی شیوانا نیز صحبت کنند. هفته بعدوقتی شاگردان برگشتند با تعجب گفتند که مردم ده نه تنها سیب های برده شده را خریدند بلکه سیب های اضافی را نیز پیش خرید کردند. یکی ازشاگردان با حیرت پرسید: "اما استاد سوالی که برای ما پیش آمده این استکه چرا مردم آن ده با وجود اینکه سال ها از زبان امین معبدشان بدگویی شیوانا را شنیده بودند ولی تا این حد برای خرید سیب های شیوانا سر ودست می شکستند؟" شیوانا پاسخ داد: جناب کاهن ناخواسته نام شیوانا را دراذهان مردم زنده نگه داشته بود، شما وقتی درباره مطالب معرفتی و درسهایشیوانا برای مردم ده صحبت کردید، آنها چیزی خلاف آنچه از زبان کاهنشنیده بودند را مشاهده کردند، به همین خاطر این تفاوت را به سیب ها هم عمومیت دادند و روی کیفت سیب های شما هم دقیق شدند و عالی بودن آنها راهم تشخیص دادند. ما سود امسال را مدیونبدگویی های آن کاهنبد زبان هستیم. او باعث شد مردم ده با ذوق و شوق و علاقهو کنجکاوی بیشتری به درس های معرفت روی آودند و در عین حال کاهن خود رابهتر بشناسند! پیشنهاد می کنمبه او میدان دهیدوبگذارید باز هم بدگویی و بد زبانی اش را بیشتر کند. به همین ترتیبهمیشه می توان روی مردم این ده به عنوان خریدار های تضمینی میوه هایخود حساب کنید.

هر وقت فردی مقابل شما قد علم کرد و روی دشمنی با شمااصرار ورزید. اصلا" مقابلش نایستید، به او اجازه دهید تا یکطرفه درمیدان دشمنی یکه تازی کند. زمان که بگذرد سکوت باعث محبوب تر شدن شما ودشمنی او باعثشکست خودشمی شود. در این حالت همیشهبه خود بگویید،قدرت من بیشتر استچرا کهاوهیچ تاثیری روی من نداردو من هرگز به او فکر نمی کنم و برعکس من باعث می شوم تا به طور دائم در ذهن او جولان دهم و او را واداربه واکنش نمایم، این جور مواقعسکوت نشانه قدرتاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.