Stock Exchange     Insurance     Banking

Stock Exchange Insurance Banking

بیمه-معرفی شیوه های جدید سرمایه گذاری-آخرین اخبار بانکداری-بورسهای بین المللی وداخلی-کسب وکار در دنیای مجازی-آموزش-اخبار-حوادث-بیمه-تجزیه وتحلیل صورتهای مالی-نرم افزار-مطالب آموزشی-اپل-اندروید-آنتی ویروس-آموزش زبان-قالب سایت-نرم افزار -قیمت انواع خودرو-سیب
Stock Exchange     Insurance     Banking

Stock Exchange Insurance Banking

بیمه-معرفی شیوه های جدید سرمایه گذاری-آخرین اخبار بانکداری-بورسهای بین المللی وداخلی-کسب وکار در دنیای مجازی-آموزش-اخبار-حوادث-بیمه-تجزیه وتحلیل صورتهای مالی-نرم افزار-مطالب آموزشی-اپل-اندروید-آنتی ویروس-آموزش زبان-قالب سایت-نرم افزار -قیمت انواع خودرو-سیب

رشد حجم ذخایر طلا در قزاقستان

Banker - یک مقام وزارت صنعت و فناوری‌های نوین قزاقستان در مورد رشد حجم ذخایر پیش‌بینی شده طلا در این کشور خبر داد.  به گزارش بنکر (Banker)، «نورابایف» رئیس کمیته زمین‌شناسی و استخراج طلا در قزاقستان امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: در نتیجه اجرای برنامه‌های زمین‌شناسی در این کشور در سال‌های 2019-2015 انتظار می‌رود حجم ذخایر طلا، مس و پلیمرها در این کشور افزایش یابد که برای اجرای این برنامه حدود 120 میلیارد «تنگه» (واحد پول قزاقستان) از بودجه کشور لازم است.

وی همچنین گفت: در سال‌های 2019-2015 برای انجام اکتشاف ذخایر زیرزمینی شرکت‌های ملی «کازمونای گاز»، «کازاتم پروم»، «تائوکن‌سامروک» و «کازگئولوژی» سرمایه‌گذاری‌ انجام می‌دهند ضمن آنکه سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند بر روی سرمایه‌گذاری به مبلغ حدود 900 میلیارد تنگه در این پروژه‌ها برنامه‌ریزی انجام دهند.
به گفته وی، ویژگی اقدامات برنامه‌ریزی شده در این دوره بکار گرفتن روش‌های پیشرفته فنی در پروسه اکتشافات است.

آغاز استخراج طلا در قزاقستان شمالی
در این راستا اخیرا در استان قزاقستان شمالی نیز استخراج طلا آغاز شده و زمین‌شناسان ذخایر سنگ طلا را در نزدیکی روستای «بولاک» ناحیه «اِسیل» کشف کردند.
همچنین نمایندگان شرکت معدنکاری «آولیه گولد مای‌نینگ» و مقامات این استان به طور رسمی کلید آغاز بکار معدن آولیه را استارت زدند.
مساحت این معدن طلا حدود 400 هکتار بوده که در نزدیکی روستای بولاک ناحیه اسیل کشف شده است.
اطلاعات درباره اینکه در خاک قزاقستان شمالی احتمالا فلزات گرانبها وجود دارد، از سال‌های دهه 40 قرن گذشته آشکار شده بود اما در سال 2002 زمین‌شناسان «کاستانای» مجوز اکتشاف معدن را دریافت و برای این کار مبلغ 100 میلیون تنگه نیز هزینه کردند.
«آلژابای اسماعیل‌اف» مدیرکل شرکت «ژئوبایت-اینفو کاستانای» میزان ذخایر طلا در منطقه مذکور را 3 تن برآورد کرده و اعلام کرد: عمق این منابع تا لایه 6-7 متر و حداکثر تا 12 متر تخمین زده می‌شود.
وی همچنین در مصاحبه با رسانه‌ها عنوان کرد که کارهای استخراج معدن مذکور را شرکت «آولیه گولد ماینینگ» که وابسته به کمپانی «مای‌نینگ سلیوشنس» روسیه می‌باشد، انجام خواهد داد.
در ضمن، شرکت‌های متولی استخراج طلا از معدن مذکور متعهد شدند که کارخانه معدن و متالورژی و زیرساخت‌های لازم را در سال جاری ایجاد کرده و این معدن در سال 2015 به ظرفیت تولید کامل برسد.
«پاول جولای» مدیر شرکت «آولیه گولد مای‌نینگ» نیز اعلام کرد که مدت بهره‌برداری فاز اول این طرح پنج سال و حجم تولید از 130 الی 600 هزار تن متغیر است.
وی در ادامه از برنامه توسعه ذخایر برطبق توافقنامه تکمیلی با دولت برای اکتشاف و همچنین افزایش مواد خام خبر داد.
وی همچنین تصریح کرد که همزمان مطالعه در این زمینه بر روی منطقه ادامه خواهد داشت ضمن اینکه زمین‌شناسان معتقدند که در شعاع 25 کیلومتری 15 تن دیگر از این فلزات گران‌بها وجود دارد.
علاوه براین، «یرلان آوکِن‌اف» معاون استاندار قزاقستان شمالی نیز از برگزاری مراسمی برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران به پروژه‌های اقتصادی در این استان خبر داد.
افزایش ذخایر معدن طلا در قزاقستان در حالی است که این کشور ثروتمند آسیای مرکزی دارای ذخایر عظیم انرژی و همچنین فلزات نادر همچون اورانیوم بوده و به لحاظ اقتصادی جایگاه نخست را در میان کشورهای آسیای مرکزی داراست./ فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.