Stock Exchange     Insurance     Banking

Stock Exchange Insurance Banking

بیمه-معرفی شیوه های جدید سرمایه گذاری-آخرین اخبار بانکداری-بورسهای بین المللی وداخلی-کسب وکار در دنیای مجازی-آموزش-اخبار-حوادث-بیمه-تجزیه وتحلیل صورتهای مالی-نرم افزار-مطالب آموزشی-اپل-اندروید-آنتی ویروس-آموزش زبان-قالب سایت-نرم افزار -قیمت انواع خودرو-سیب
Stock Exchange     Insurance     Banking

Stock Exchange Insurance Banking

بیمه-معرفی شیوه های جدید سرمایه گذاری-آخرین اخبار بانکداری-بورسهای بین المللی وداخلی-کسب وکار در دنیای مجازی-آموزش-اخبار-حوادث-بیمه-تجزیه وتحلیل صورتهای مالی-نرم افزار-مطالب آموزشی-اپل-اندروید-آنتی ویروس-آموزش زبان-قالب سایت-نرم افزار -قیمت انواع خودرو-سیب

افراد با نفوذ درباره ی بیت کوین چه فکری می کنند ؟

درست مانند هر حرکت و جنبش دیگری،  بیت کوین نیز به چند رهبر نمادین نیاز دارد. برای نمونه می توان به افراد خاصی همچون Gavin Andresen ، کارشناس ارشد امور…  

bitcoin-cryptocurrency-closeup

درست مانند هر حرکت و جنبش دیگری،  بیت کوین نیز به چند رهبر نمادین نیاز دارد. برای نمونه می توان به افراد خاصی همچون Gavin Andresen ، کارشناس ارشد امور بیت کوین ، اشاره کرد که به عنوان توسعه دهنده ی پروتکل بیت کوین فعالیت می کند. ازمیان افراد دیگر می توان Patrick Murck ، مشاور عمومی بنیاد بیت کوین را نام برد که به طور مستمر در تلاش بود تا راهی برای پیروی از قانون و مقررات بیابد.

تعدادی از افراد وجود دارند که به خوبی برای انجام امور محوله واجد شرایط هستند. با این همه بیت کوین هنوز نیاز دارد تا افراد تاثیرگذار بیشتری را به خود جلب کند. فراسوی دنیای مجازی ، به رهبران و افرادی نیاز است که درباره ی بیت کوین بحث و اظهار نظر کنند. اما تا کنون چه کسی چنین کاری انجام داده است ؟ بهتر است با هم نگاهی اجمالی به این موضوع بیندازیم .

بیل گیتس

زمانی که از جنبه ی تجاریِ فناوری و تکنولوژی سخن به میان می آید، بیل گیتس که از همین طریق فرد ثروتمندی شده است، مطرح می شود. او در طول فعالیت خود به عنوان مدیر عامل شرکت مایکروسافت، بسیار تند مزاج و عصبانی بود. اما اکنون که خارج از بخش خصوصی کار می کند ، آرام تر شده است.

چنین به نظر می رسد که بیل گیتس ، به عنوان رئیس بنیادی که خودش تاسیس کرده بود، و به همراه همسرش آن را اداره و مدیریت می کرد، توانسته بود با مشکلات و مسائلی به مقابله بپردازد که تا پیش از آن، هیچ سرمایه داری موفق به انجام آن نشده بود. یکی از نکات قوت کار او در آفریقا نمایان شد ، در قاره ای که مردم آن به شدت فقیر بودند و همین امر زمینه را برای استفاده از ارز دیجیتالی همچون بیت کوین  مساعد کرد.

برخی از مشکلات و مسائل وجود دارند که تنها افراد باهوش قادرند آنها را حل و فصل کنند، ارزهای دیجیتال یکی از آن حوزه هایی است که به گمان بیل گیتس در آینده با گسترش چشم گیری مواجه خواهد شد.

هرچند بیت کوین این امر را تایید نکرده ، اما این می تواند به آن دلیل باشد که برای گیتس چندان مهم نیست که کدام ارز دیجیتالی رشد و توسعه یابد. او به این دلیل چنین عقیده ای دارد که هزینه های معامله در نهایت بر روی افرادی که توانایی مالی چندانی ندارند اثرات به مراتب مخرب تری خواهد داشت.

بنابراین، جای تعجب ندارد که Kenya’s M-PESA در تلفن های همراه با محبوبیت زیادی روبرو بوده است. و بیل گیتس هم به احتمال خیلی زیاد ، در درجه ی اول، اثرات سودمند آن را مشاهده کرد و سپس تصمیم گرفت که وقت و انرژی خود را در آفریقا صرف کند.

جیم کرامر

میزبان برنامه ی شبانه ی CNBC به نام Mad Money است.او همچنین مدیر سابق صندوق های تامینی بود. او دارای شخصیتی بسیار پرانرژی می باشد که به راحتی از پس برنامه های تلویزیونی بر می آید و بسیار سرگرم کننده است.

اگر چه او اکثر اوقات در بازار سهام سرمایه گذاری می کند، اما او به عنوان کارشناس اقتصادی هم ایفای نقش کرده است. در جریان بحران مالی سال 2008، او به عنوان تحلیلگر خبر های مربوط به ورشکستگی بانک ها ظاهر شد.

کرامر در یکی از قسمت های Good Wife به نام “Bitcoin for Dummies” ظاهر شد که بر اساس ارزهای غیرقانونی ساخته شده بود. در این قسمت، خودش شخصا به ایفای نقش پرداخته و مدعی شده است که ” بانک مرکزی به هیچ عنوان به دنبال وضع قانون و مقررات در این باره نیست. این ارز کاملا دیجیتال است و به گونه ای کاملا خاص عمل می کند.”

نمی توان با اطمینان گفت که او در این شوی تلویزیونی، بیت کوین را “تایید” کرده است. اما یقینا درمورد آن اطلاعات و آگاهی دارد. مخاطبان کرامر عمدتا بینندگانی هستند که خواهان سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی خود می باشند. به همین دلیل،  او تلاش نمی کند تا عقیده ی خاصی را در میان آنان جا بیندازد به طوریکه افراد سریعا نسبت به خرید بیت کوین اقدام نمایند. این کار در واقع به نوعی ، حفظ ارزش تلقی می شود . اما به دلیل نوپا بودن آن، با سایر ابزارهای مالی مقایسه می شود و در حال حاضر، استراتژی خوب و مناسبی برای دوران بازنشستگی نیست.

اشتون کوچر

کوچر علاوه بر آنکه در ساخت فیلم های تجاری موفق بوده، در فضای تکنولوژی نیز به موفقیت های بسیاری دست یافته است. Airbnb، Uber و Foursquare از جمله شرکت های شناخته شده ای هستند که کوچر در آنها سرمایه گذاری کرده است. با سرمایه های شرکت خودش به نام A-Grade Investment، افراد باهوش و متخصص را در اطراف خود جمع کرد تا به او چشم انداز روشنی از آینده ارائه دهند. بیت کوین ، برای کوچر، از این قاعده مستثنا نبوده است . همانطور که او در TechCrunch Disrupt گفت ” تحول بیت کوین در حال وقوع است “.

در زمینه ی سرمایه گذاری های مبتنی بر ارزهای دیجیتال،  کوچر در BitPay و  Dwolla سرمایه گذاری کرده است.

ال گور

ال گور برای مدت زمانی طولانی  با عنوان متخصص امور تکنولوژی و فناوری شناخته می شد. او به عنوان معاون اسبق رئیس جمهور و عضو اسبق هیئت مدیره ی کوگل، به نحو منحصر به فردی با مفاهیم دنیای دیجیتال سر و کار داشته است. این مساله به او بینش خاصی در ارتباط با پارادایم های تازه ، همچون بیت کوین، اعطا کرد و او را در موقعیت مطلوبی قرار داد؛  چیزی که او در پروژه ی نوآوری PYMNTS.com در سال 2013 درباره اش صحبت کرد.

  • هنگامی که بیت کوین از حالت ارز بودن به پول نقد تبدیل شود، لازم است که تحت نظارت قوانین و مقررات قرار بگیرد. من گمان می کنم این حقیقت که در درون دنیای بیت کوین ، یک الگوریتم ویژه جایگزین نقش دولت می شود، بسیار جالب توجه است.

بنابراین موضع گور این است که به دلیل آنکه بیت کوین ارز بدون پشتوانه است، لازم است که برای آن قوانین و مقررات ویژه در نظر گرفته شود. اما او به عنوان یکی از سیاست مداران پیشین، به جنبه های غیر قانونی و جالب این مساله بیشتر علاقه دارد.

پژوهش های دانشگاهی

دانشگاه Chicago’s Booth School of Business که رشته ی اقتصاد در آن زبانزد است،  گزارش تقریبا نا خوشایندی درباره ی طرز فکر اقتصاد دانان در مورد بیت کوین منتشر کردند.

در این بیانیه ، 61 % اقتصاددانان معتقدند که ” ارزش و اعتبار بیت کوین از این تفکر ناشی شده است که به منظور امور تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و این امر بر این موضوع دلالت دارد که قدرت خرید بیت کوین در دوره های زمانی مختلف دچار نوسان خواهد شد که میزان مفید بودن این ارز را تحت الشعاع قرار می دهد.”

افراد با نفوذ بسیاری بوده اند که بر جنبه های مثبت بیت کوین تاکید کرده اند، اما با این همه ، کارشناسان سیاست های مالی در این مسیر نقش تعیین کننده دارد. پژوهش ها و نظر سنجی هایی از این قبیل که توسط Chicago Booth انجام شد، بسیار حائز اهمیت هستند. با این حال بیت کوین برای رشد و توسعه نیاز دارد تا توسط افراد با نفوذ و سرشناس مورد تایید قرار گیرد تا از طریق نظرات مثبت آنها ، افکار عمومی نیز نسبت به بیت کوین تغییر کند.

اگر فرض کنیم که ارزش و اعتبار بیت کوین از این تفکر ناشی می شود که افراد به دنبال استفاده از آن هستند، بنابراین، هرچه  افراد مهم و سرشناس بیشتری درباره ی آن صحبت کنند، چه مثبت و چه منفی ، در موفقیت بیت کوین تاثیرگذار است.

شما گمان می کنید که چه کسی برای اظهارنظرهای موثق درباره ی بیت کوین ، فرد ایده آلی است؟ آیا چنین فکر می کنید که شخص خاصی وجود دارد که بتواند میزان پذیرش بیت کوین را افزایش دهد ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.